Priserne for AdWords stiger løbende – et spørgsmål om få procenter

Hvis du annoncerede på Googles AdWords™-tjeneste for et par år siden og sammenligner priserne med, hvad du betaler i dag, bliver du sikkert overrasket.

Priserne er nemlig steget ganske drastisk siden sidst. Det er noget, du kan lære mere om på dette kursus i online markedsføring – men du får også lige en forklaring her:

AdWords fungerer som et auktionssystem. Des flere budgivere, des højere bliver priserne. Des mere attraktivt et søgeord, des højere bliver priserne. AdWords er løbende blevet ”opdaget” af flere og flere, der kan se, at de her kan tjene penge. Og det betyder, at priserne løbende stiger.

Faktisk med op imod 10-20 % hvert eneste år.

I nogle brancher er det ganske normalt at tabe penge på hver eneste kunde genereret gennem AdWords, men til gengæld med det håb at tjene penge på løbende salg til kunden ved hjælp af fx nyhedsmails.

Derfor er det vigtigt at have helt står på, hvad man byder på i AdWords-regi. Har du ikke allerede dette, kan du med fordel hyre professionel hjælp til at sikre det.

Priserne for AdWords stiger løbende – et spørgsmål om få procenter

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
*
Website