Søgemaskineoptimering og e-cigaretter – to ting, der går hånd i hånd

Det er ikke meget mere end et år siden, at markedet for e-cigaretter pludseligt eksploderede i Danmark. Cirka et år efter at cigaretterne blev populære her i landet er over 200.000 danskere gået bort fra deres gamle cigaretter og over på de elektriske af slagsen.

e cigaretteMange af disse e-cigaretter sælges på nettet. Men i modsætning til de fleste andre brancher, hvor hovedparten af kunderne kommer gennem betalte annoncer, er det kun de organiske annoncer og derved søgemaskineoptimering, der kan bringe kunder i butikken for e-cigaretvirksomhederne. Google lader nemlig ikke brugerne annoncere på fx tobaksrelaterede termer.
Det betyder, at konkurrencen er enorm. Det fortæller medejer af webshoppen Elekcig.dk Rasmus Holst:

”Der bliver udkæmpet en brav kamp i søgemaskinerne om kunderne. Jeg ved fra vores tekniske afdeling, at der bliver taget midler i brug her, man normalt ikke ser meget af i andre brancher”.

Det er blandt andet historier om såkaldt negativ SEO, der knytter sig til branchen. Ukendte gerningsmænd her ad flere gange forsøgt at ødelægge konkurrenters rangering i søgemaskinerne ved hjælp af tvivlsomme metoder. Noget, Rasmus Holst er træt af:

 

”Vi kan ikke gøre meget ved det. Nogle gange bliver man træt af det.”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
*
Website